Preview

Food Industry: Science and Technology

Advanced search

MARKETING RESEARCH consumer preferences FRUIT JUICE

Abstract

The article examines the market research of consumer preferences of fruit juices on the Belarusian market. The results of the survey conducted in order to study consumer demand for juice products both domestic and imported. Studied the image of the brand of juice using the method of semantic differential.

About the Authors

H. M. Lilishentsava
УО «Белорусский государственный экономический университет»
Belarus


G. V. Smoliar
УО «Белорусский государственный экономический университет»
Belarus


References

1. Котлер, Ф. Основы маркетинга: пер. с англ. / Ф. Котлер. - М.: Прогресс, 2001. - 698 с.

2. Беляевский, И. К. Маркетинговое исследование: информация, анализ, прогноз: учеб. пособие / И. К. Беляевский. - М.: Финансы и статистика, 2001. - 320 с.

3. Габинская, О. С. Подход к оценке имижда торговой марки безалкогольных напитков / О. С. Габинская., Е. Ф. Пушкарёва, Н. С. Дворецкая // Товаровед продовольственных товаров. - 2011. - № 6. - С. 32 - 35.


Review

For citations:


Lilishentsava H.M., Smoliar G.V. MARKETING RESEARCH consumer preferences FRUIT JUICE. Food Industry: Science and Technology. 2013;(2):79-84. (In Russ.)

Views: 149


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-4794 (Print)