Preview

Food Industry: Science and Technology

Advanced search

Achieving competitive development of a food enterprise

https://doi.org/10.47612/2073-4794-2022-15-1(55)-53-60

Abstract

A mechanism for achieving food competitiveness for enterprises producing healthy food products is proposed, consisting of organizational, economic, social, production, information blocks, as well as blocks of scientific, personnel support, marketing, quality formation and declaration, which detail the procedure and methodology for analyzing what has been achieved.

About the Author

E. Z. Lovkis
RUE "Scientific and Practical Center of the National Academy of Sciences of Belarus for Food"
Belarus

Lovkis Elena Zenonovna — PhD (Economics), Deputy Head of the Department - Head of the product certification body

Kozlova str., 29, 220037, Minsk



References

1. Гусаков, В. Г. Конкурентоустойчивое развитие производства продуктов здорового питания в предприятиях пищевой промышленности Беларуси / В. Г. Гусаков, А. В. Пилипук ; Нац. акад. наук Беларуси, Ин-т систем. исслед. в АПК НАН Беларуси. — Минск: Беларус. навука, 2018. — 367 с.

2. Ловкис, З. В. Инновационная система национальной продовольственной конкурентоустойчивости: теория, методология и практика / З. В. Ловкис, Ф. И. Субоч, Е. З. Ловкис; Национальная академия наук Беларуси, Научно-практический центр Национальной академии наук Беларуси по продовольствию. — Минск: ИВЦ Минфина, 2021. — 384 с.

3. Захарова, С. В. Некоторые аспекты механизма управления конкурентоустойчивостью предприятия / С.В. Захарова // Вестник СГСЭУ. — 2006. — №13 (2). — С. 27–30.

4. Стратегия повышения качества и безопасности пищевой продукции Республики Беларусь до 2030 года // З.В. Ловкис, Е.М. Моргунова, Е.З. Ловки // Пищевая промышленность: наука и технологии. — 2017. — №1(35). — С. 8–17.

5. Общий и специальный менеджмент; общ. ред. A.JI. Гапоненко, А.П. Панкрухин. — М.: РАГС, 2001. — 568 с.

6. Ансофф, И. Стратегическое управление / И. Ансофф. — М.: Экономика, 1989. — 519 с.

7. Чижова, E. H. Рационализация деятельности предприятия: монография / E.H. Чижова. — СПб.: Химиздат, 2002. — 342 с.

8. Ильина, И. Е. Конкурентоустойчивость хозяйствующих субъектов. Сферы исследований и разработок: сущность и основные элементы / И.Е. Ильина, Е.Н. Жарова, А.Е. Скворцов // Вектор Науки ТГУ. Серия: Экономикка и управление. — 2016. — №4(27). — С 37–42.

9. Contemporary Manaqement / E. Meyer, M. Ashleigh, J. M.George, G. R. Jones // Library of Congress Cataloging-in-Publication Data. — European edition. — New York, 2007. — 674 c.

10. Handbook of Niche Marketing : principles and applications /editor: Е. Dalgic ; Library of Congress Cataloging-in-Publication 5 Data. — New York ; London ; Oхford : Food Products Press, 2006.– 256 c.

11. Slavin, S. L. Economics : Principles, Problems and Policies / S. L. Slavin. — Eighth edition.– New York, London, 2008. — 833 c. — (McGraw — Hill International Edition).


Review

For citations:


Lovkis E.Z. Achieving competitive development of a food enterprise. Food Industry: Science and Technology. 2022;15(1):53-60. (In Russ.) https://doi.org/10.47612/2073-4794-2022-15-1(55)-53-60

Views: 170


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-4794 (Print)